onsdag 1 maj 2013

Förbannad!

Måste bara säga att jag är lite förbannad idag - hur kan politiker göra valet att demonstrera på valborg för att minska kvinnors rätt till eget företagande med vinst?
Det är helt ok att bygga lokaler och gå med vinst (bygg), men inte bedriva verksamheten i den med vinst (kvinnor).
Det som är bra med den fria etableringsformen är just att kvinnor kan starta eget inom det kompetensområde som de verkligen kan.

Välfärdssnacket har minskat sin betydelse då välfärden under flera decennier har nedmonterats succesivt. Att då säga att det är etableringsreformen som ställt till det är lågt.

Jag tycker snarare att man ska utveckla det fria företagandet och det kanske är så att vi måste se över vårt välfärdssystem som faktiskt inte är tidsenligt längre. Jag vill själv välja var mina skattepengar gör mest nytta.

Så, nu har jag avreagerat mig lite :)
Ha en trevlig Valborg allihop!

Inga kommentarer: